divendres, 11 de maig del 2012

M'han premiat

Aquest cap de setmana se celebra a Tarragona el Recercat, la trobada dels centres d’estudis dels territoris de parla catalana (abans en dèiem  Països Catalans, quines coses eh?). En aquestes trobades s’atorga el premi recercat a un centre, per la tasca realitzada en recerca i divulgació. I enguany, el premi ha estat atorgat al Centre d’Estudis d’Altafulla.
Vaig conèixer el Centre de la mà d’un dels seus factòtums, en Salvador-Joan Rovira, deu fer més de trenta anys. En Salvador Rovira és un d’aquells homenots poc coneguts però amb una immensa feinada al darrera, al ram de la història, i també en el foment d’un centre d’estudis que sempre he considerat modèlic per la serietat i el rigor de la seva feina. Trenta-sis edicions dels “Estudis Altafullencs” suposen prop de dos-cents articles de tota mena per  conèixer la realitat Altafullenca, històrica, geogràfica, artística, de costums, etc, a més de molts altres llibres, documents, opuscles –l’Oliverot!- i xerrades, sortides, exposicions i més actes de divulgació i d’agitació cultural en un sentit ampli.
Va ser als Estudis Altafullencs –al número 7, el podeu veure aquí http://www.raco.cat/index.php/EstudisAltafulla/article/view/204769/290422- on vaig publicar el primer article de recerca amb una mica de cara i ulls. També amb una mica de trampa, perquè vaig poder utilitzar una bona quantitat d’informació documental que em va cedir en Salvador Rovira, amb molta generositat. Generositat que es va fer extensiva a consells i instruccions per a fer bé la recerca, i que m’han estat molt útils.
Vaig publicar tres articles més, als Estudis, i sempre n’he estat molt orgullós. I crec, a més, que el conjunt –la serietat de plantejaments, el rigor en la preparació i edició dels textos, la cura material en l’edició- els fa especialment dignes. Per això vull pensar que el premi és, també, una mica meu, per col·laborador –poquet- i per soci fidel des de fa més de trenta anys.
I sempre estaré agraït de la generositat i la confiança del Centre i del bon amic Salvador Rovira en un barbamec estudiant de vint anys que es pensava que ja ho sabia tot.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada