dilluns, 9 de març del 2015

Una puntualització necessària a un article

Dissabte passat vaig publicar un article al País, parlant de BCN World  (el podeu veure aquí). Per un seguit d’entrebancs –i, més cruament, per equivocacions meves en la traducció (jo escric en català, i el País no)- l’edició impresa va sortir amb una errada garrafal. Deia cap als darrers paràgrafs:

"Para llegar aquí, ya no serían necesarios planes, por tanto. Se ha desplazado a un documento técnico—un plan director urbanístico— que debe dar forma y concretar el alcance de una serie de determinaciones  (y del que dudo que esté bien hecho) que deberían ser fruto de un debate público, riguroso, amplio, sobre el impacto territorial que puede tener."

I havia de dir el contrari, que no tinc cap dubte que el Pla director estarà ben fet. I no el tinc. I em sap molt de greu que sembli que dubto de la solvència dels tècnics de la Direcció general d’urbanisme de la Generalitat per a fer el PDU. El problema -i crec que això queda clar- no és el PDU, sinó haver obviat el debat previ al PDU. 

Ara, la versió digital de l'article  –també la versió catalana- està corregida, però, és clar, la impresa queda com queda (allò de l’scripta manent...). Afortunadament per a la meva credibilitat, ja havia deixat escrit, en aquest mateix blog, la meva opinió, i també l’havia verbalitzada en múltiples converses, fins i tot amb responsables de la Direcció general d’urbanisme. 

Quedi dit, tot plegat, en descàrrec d’aquests tècnics –amb algun dels quals tinc bona amistat de fa temps- i del País, que no és responsable de l’errada.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada