La regidora de Tarragona, i portaveu
del grup municipal socialista -i persona amb qui tinc bona relació
personal, que consti i que duri- publica, de fa poc, uns minivideos
sobre temes de la ciutat. Bego sempre ha estat molt activa amb les
noves tecnologies -que ja no són tan noves- i això no ens ha
d'estranyar, va en la seva línia. Que faci això, ara, si jo fos
malpensat, podria voler dir que vol ser califa en lloc del califa,
però com que no sóc malpensat, ho entendré només com les ganes de
comunicar coses, cosa normal tenint en compte la seva professió.
En el darrer video -el podeu veure
aquí-
Bego demana, al nou President, que s'ocupi, també, de tres temes més
tarragonins, tot i que amb matisos: model industrial -a partir de la
crisi de Covestro, a Tarragona- pesca -també per la problemàtica
del peix blau, especialment a Tarragona- i el tema ferroviari a la
ciutat (estació, enllaços, etc).
D'entrada, dues apreciacions.
M'agradaria que el to del video -més que no pas expressions
concretes- no fos senyal que s'encomana d'aquell caspatarragonisme
antibarceloní d'alguns que darrerament sembla que són molt amics
seus, gairebé socis. No només és una cutrada, és també un error.
Posar Tarragona de cul a Barcelona -i, de fet, al marge de Catalunya,
perquè aquests amics seus d'ara no solen aixecar mai la veu contra
el que ve de més lluny i de cap a l'oest- és un error tàctic i
estratègic, i senyal de debilitat i de manca de confiança en la
ciutat. El nostre problema de manca de pes específic als centres de
decisió de Catalunya no és cap persecució ni menyspreu de fora, és
un problema de manca de vertebració social de Tarragona, de manca de
societat civil, de manca de lideratge, i de manca de relat de ciutat
i de territori, i fins i tot de concepció de territori, entès com a
complicitat i cooperació i no com a confrontació i voluntat de
superioritat envers uns altres, que només fa que amagar les
debilitats.
I una segona. El model industrial no és
un tema tarragoní. Malauradament, deslocalitzacions, ero i
tancaments n'hi ha a tot arreu. Que ara hi hagi un cas que ens toqui
de prop -que de cap manera hem de menystenir- no vol dir que siguem
únics o especials. I el mateix amb la pesca, que va més enllà de
la ciutat de Tarragona.
Però, a més, els temes triats -que
són importants- palesen la insuficiència de l'autogovern català.
Poca cosa hi pot fer, aquest i qualsevol govern de la Generalitat
autonòmica. Temes que vénen fortament condicionats per decisions
europees -i ja sabem qui s'asseu al Consell Europeu, que és qui mana
de veritat: els estats- o que directament depenen de l'Estat. Us sona
un tal ADIF? És la propietària i gestora de l'estació cutre de
Tarragona. No és la Generalitat. I és qui té la responsabilitat de
tirar endavant el corredor mediterrani o el tercer fil, que sembla
que fan una carrera a veure qui arriba més tard.
De manera que, Bego, encertes en els
temes, però t'equivoques de destinatari. Si vols, podem parlar de
més coses: la nova biblioteca provincial (i també central urbana de
Tarragona) que ha de pagar el Ministeri de Cultura; el Museu
Arqueològic -de titularitat estatal, encara- o la manca d'autonomia
real del Port de Tarragona -que pertany a una cosa que es diu Puertos
del Estado, amb seu a la portuària ciutat de Madrid-. Ja veus si
n'hi ha de coses. O també un finançament just per als ajuntaments
-llei espanyola d'hisendes locals mediante-. I també, això sí de
casa, i ja ara, bones escoles públiques a la ciutat, una política
diligent d'habitatge públic, concertada amb els ajuntaments, o més
coses. Aquí ens hi trobaràs. Per a la resta, potser que anem pensant en un estat propi.
(foto manllevada del seu facebook, esperi que no s'enfadi)
(foto manllevada del seu facebook, esperi que no s'enfadi)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada