Això de Hard Rock Cafe, l’ex- BCN World, continua donant
guerra. Pel que sembla, és moneda de canvi per als pressupostos. I és que, al
projecte de pressupostos, al capítol d’inversions, figura una partida de 120M€
a càrrec de l’Incasol, per a la compra dels terrenys. Això ha enfurismat els
opositors al projecte, i ara sembla que el Govern ofereix retirar aquesta
partida per a pactar els pressupostos. Alguns comentaris:
1. El projecte de pressupost també preveu que l’Incasol ingressi
191.382.562,09 € per venda de terrenys. Vol dir que preveuen, també, ingressar
els mateixos 120M.
2. Quan, al setembre del 2020, coneixíem l’Acord de Govern
que aprovava el contracte de compra-venda-compra (o venda-compra-venda, depèn) entre
la Caixa, l’Incasol, i Hard Rock Cafè, aquestes partides no figuraven als
pressupostos. Vol dir això que aleshores no calia que tinguessin previsió pressupostària
i ara sí? O que s'han adonat que fotien la pota?.
3. La venda de terrenys, per part de l’Incasol, i segons ens
diu l’article 169 de la llei d’Urbanisme:
“es pot fer directament amb l’anunci previ de l’alienació en
dos dels diaris de més difusió de la comarca i en el tauler d’anuncis de
l’ajuntament del municipi a què pertanyin per a promoure la concurrència
d’ofertes”.
Faran aquest anunci per a promoure la concurrència d’ofertes?
I, si és així, això és compatible amb el compromís de vendre a Hard Rock Cafè,
i amb el compromís que HRC va fer de disponibilitat dels terrenys? O tot plegat
és una comèdia?
4. Algunes de les forces vives habituals del Camp de Tarragona
han posat el crit al cel per la hipotètica retirada del projecte (l’Alcalde de
Salou, amb el seu estil habitual, invocant l’autonomia municipal: doncs que els
pagui ell, els 120M€!; les Cambres de Comerç, etc). Ja es poden tranquil·litzar,
que, el que es retiraria, és la partida. Al marge que, amb una generació de
crèdit podria tornar a sortir mes endavant, hi ha dos escenaris més:
- que l’operació no es faci fins que el planejament urbanístic
–que, recordem-ho, s’ha de tornar a fer- estigui aprovat definitivament, i això
no serà durant el 2022, ja en podem estar segurs. I els pressupostos del 2023... ja ho veurem.
- que la compra-venda es faci, finalment, per qui l’ha de
fer des del principi, que són la Caixa i HRC i prou, i que deixin d’enredar (la
Caixa) amb la peregrina història que “no volen tenir tractes amb el món del joc”.
La Caixa, que té tractes amb empreses d’armament, sí, home... Clar que aleshores les garanties que exigeix
HRC les hauria de prestar la Caixa, inclosa l’obligació de recompra. Mira que
bé.
5. Last, but not least. Cada cop que el tema surt a la
palestra penso que hi ha gent que encara viu amb l’anunci de la fantasmada
megalòmana del Veremonte i companyia. En aquests nou anys, el projecte ha
canviat força, especialment pel que fa a concreció i a dimensions. Naturalment que
és legítim estar-hi en contra o a favor, però, en tots dos casos, fer-ho amb
els mateixos arguments que fa nou anys, treu credibilitat al discurs, perquè el
projecte ja no és igual. Se’n diu connexió amb la realitat, i és una condició que
hauria de ser més practicada (i gairebé exigible) en aquests debats.
Continuarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada