Quan, a finals del 2020, el PSC va fitxar el fins aleshores
cap de llista de C’s a Tarragona, ja vam poder observar que més aviat era el
discurs de C’s el que s’apropiava de la marca del PSC, especialment en tot el
que feia referència a ser encara més a-nacional, i alinear-se, en el fons -ara
una mica més també en la forma i en el discurs- a opcions allunyades del
catalanisme polític, en un sentit ampli.
En el context d’aquesta cerimònia de la confusió, han fet un
pas més i han començat a comprar un discurs que, fins ara, capitanejava aquell
cadàver polític insepult que és Alejandro Fernández, el que escalfa la cadira
de president del PP català -com si això existís- esperant el definitiu
defenestrament en mans de Feijoo, o bé posant espelmes per un cop d’estat
d’Ayuso, a veure si hi ha sort i té pròrroga. És el discurs de
l’antibarcelonisme, una disfressa poc reeixida d’anticatalanisme.
Segons el PSC -almenys segons sis alcaldes- a Catalunya hi
ha “barcelonacentrisme”, abans conegut com a Barcelunya (suposo que no volen
pagar drets d’autor a l’Ale). Una manera com una altra de fugir d’estudi i de
buscar-se un enemic exterior, que és, en bona mesura, del que sempre han acusat
el nacionalisme català (i de vegades amb raó, especialment per als qui es diuen
nacionalistes, cosa que jo no soc, tot i que no ho entenguin així).
No els he vist mai queixar-se de madrilenyocentrisme (que
també seria injust, no és un problema de Madrid lloc, sinó de Madrid concepte;
la bona gent de Madrid, que n’hi ha molta -tot i que hi guanyin els que hi
guanyen- no es mereix que els posem tots al mateix sac). Podríem parlar de qui
gestiona, encara ara, el nefast sistema de rodalia de Renfe, que patim. Podríem
parlar de les inversions promeses i no executades. O dels quinze anys llargs
per a fer el túnel del Coll de l’Illa... per deixar per a d’aquí deu anys un
bon enllaç amb la xarxa viària existent i, doncs, provocar un embús permanent.
I què dir de com, cada any, hi ha un drenatge constat dels ingressos del Port
de Tarragona cap aquell pintoresc “Ente de Puertos del Estado”, amb seu a la
molt nàutica i portuària població de Madrid. I tantes i tantes coses.
De manera que si el PSC vol enfrontar-se a qui perjudica el
Camp de Tarragona i la seva gent, li suggereixo que afini millor la punteria. I
també que assumeixi responsabilitats. Al capdavall, aquest pretès posicionament
es fa en el context dels moviments per a la regió metropolitana -i ja en
parlarem, d’això, que s’estan dient moltes ximpleries- amb elements com la
mobilitat -vaja, allò del TramCamp que ja està licitat... pel Govern de la
Generalitat- o més elements de mobilitat que es podrien abordar al si de l’ATM,
que vicepresideixen l’alcaldessa de Reus i l’alcalde de Tarragona, que suposo
que algun paper hi podrien tenir. O en el camp de l’urbanisme, on res,
absolutament res, prohibeix que els ajuntaments es coordinin i, fins i tot,
promoguin un planejament conjunt.
Això, o simplement del que es tracta és de caure en
l’antibarcelonisme, succedani d’anticatalanisme, propi del PP. El viatge del
PSC a la dreta continua; la següent estació serà algun dels postulats de VOX,
potser?.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada