dimarts, 18 de febrer del 2014

Encara més sobre BCN World

Després de les compareixences de fa tres setmanes, ha tornat el silenci sobre Bcn World. He aprofitat per repassar algunes de les intervencions que no vaig seguir al seu dia, i lamento no haver-ho fet abans d'intervenir al Parlament, perquè he descobert que Xavier Adserà va anunciar el propòsit de fer sis hotels -això ja ho sabíem- de tres mil habitacions cadascun; és a dir, mil més per hotel de les que s'havien anunciat d'entrada.

Sobre això, dues observacions.

La primera és que, evidentment, totes les projeccions que vaig fer sobre edificabilitat, i les subsegüents pel que fa a mobilitat, consum d'aigua, d'energia, etc, s'han de modificar a l'alça. Parlaríem, ara, d'una forquilla d'edificabilitat de 1.552.740 m2/1.822.740 m2. Per la banda alta, suposa gairebé quadruplicar l'edificabilitat prevista ara, de 495.000 m2. I ja vaig dir que les projeccions que vaig fer eren conservadores. Si abans aquella edificabilitat ja em semblava preocupant i, sobretot, l'anul·lació de la cultura del planejament, amb més raó quan encara s'afegeix més llenya al foc.


La segona, és una major desconfiança en la serietat del projecte. Em faig el càrrec que no es pugui avançar i/o concretat tot, però que les places hoteleres hagin augmentat en un cinquanta per cent amb aquesta alegria em fa pensar més en improvisació i deixar-les anar que no en el producte d'un estudi de mercat seriós i un projecte ben encarrilat. Crec que aquestes coses, més enllà de si em semblen bé o malament, s'han de tractar amb serietat, i no és que se'n vegi gaire, per ara, per part dels promotors.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada