diumenge, 26 d’abril del 2015

Cromos, salsitxes, i protecció de dades (si no ets tarragoní, no ho pescaràs)

He rebut un correu electrònic convidant-me a una conferència. Això no té res d'estrany, cada dia rebem correus d'aquesta mena, dirigits sovint a un col·lectiu ampli. Però aquest és especial. L'he rebut al meu compte de correu laboral, i em convida a la conferència d'un candidat a l'alcaldia de Tarragona.

No he facilitat mai el meu correu a aquest candidat ni al seu partit -bé, al partit que el presenta, perquè no hi milita-. L'única relació que hi puc trobar és que el té perquè, abans de ser candidat, presidia una entitat -per ser exactes una corporació de dret públic- amb la qual, per motius professionals, tinc relació.

Puc deduir, doncs, i sense massa por a equivocar-me, que aquest candidat ha usat, en profit propi, informació -la meva adreça electrònica- que jo he facilitat a una entitat per a uns altres usos que no són els de la propaganda política.

No sé si és un fet aïllat -dubto ser titular exclusiu d'aquesta mena de privilegi- o si hi ha més casos. L'entitat en qüestió ha cedit les dades -cosa a la que no té dret, per la llei de protecció de dades- o el candidat les ha agafades sense permís, cosa que tampoc no és legal?


Seria bo que, entre cromo i cromo, o entre salsitxa i salsitxa, ens ho aclarís. Mentre, pensaré si ho denuncio a l'Agència Catalana de Protecció de Dades.  

(imatge, el logo de l'Agència Catalana de Protecció de Dades, extret del seu web)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada