dijous, 28 de juliol del 2016

LOGIS Penedès.... no exactament

Els diaris publiquen avui la posada en marxa de la zona logística del Corte Inglés a la Bisbal del Penedès. Una inversió important, la creació de 70 llocs de treball, i una iniciativa que pretén ser el nus logístic d’una àmplia zona –Aragó, País Valencià- aprofitant la situació i connectivitat del Baix Penedès.

Recordo molt bé que ara fa gairebé set anys, al novembre de 2009, a la Comissió d’urbanisme de Catalunya es va tractar la modificació del planejament de la Bisbal del Penedès per a fer-ho possible. Va caldre reclassificar gairebé 60 ha de sòl no urbanitzable, de protecció agrícola, per a passar-lo a urbanitzable industrial.

Vaig abstenir-me en la votació de l’acord, com a mostra de rebuig d’aquesta manera de fer les coses. Aleshores, era ben viva la polèmica amb el LOGIS Penedès, amb un protagonisme important de l’alcalde de la Bisbal, d’ERC, que amb una mà s’oposava al LOGIS i amb l’altra negociava amb el Corte Inglés.

Em va semblar –i em continua semblant- un despropòsit que algú considerés lesiva una instal·lació logística d’iniciativa pública, ben situada, i dimensionada per a ser un pol important, i, a la vegada, veiés convenient ocupar sòl de protecció agrícola –i comprat, segur, a preu de no urbanitzable- a mida i per a una empresa concreta. Si algú volia una mostra de la perversió del planejament, aquí la té. 

M’hagués semblat molt millor que el Govern fos valent amb les seves iniciatives,  es plantés i impedís la proliferació d’activitats logístiques autònomes, inconnexes, i, a sobre, especulatives –compro a baix preu, i després m’ho faig reclassificar- i reordenés el sector i dirigís les necessitats a un polígon pensat en clau territorial, no local, i d’iniciativa pública.

I ja no dic res de la coherència de tots els que s’oposaven al LOGIS i ara beneeixen aquest polígon del Corte Inglés. En canvi, el meu respecte –encara que no en comparteixi les raons- amb els qui s’oposen a les dues coses –si n’hi ha-.

En tot cas, una mostra més del que no és planejament. Vaig quedar amb la consciència neta, però amb mal gust de boca.


(imatge manllevada de www.delcamp.cat)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada