dimarts, 26 de maig del 2020

Dies de confinament. 72


El ministre de l’Interior del govern espanyol, aquest personatge pintoresc anomenat Fernando Grande-Marlaska (per quina raó tants militants del deep state tenen cognoms compostos?) ha destituït de no sé quin càrrec aquell sinistre element que -també nom hidalgo- es diu Diego Perez de los Cobos, conegut per ser el responsable de repartir castanyes a Catalunya el passat 1 d’octubre de 2017, una acció que, en qualsevol país civilitzat, l’hagués dut a la presó de manera fulminant, però que a Espanya li va suposar un ascens, no sé si alguna medalla -es veu que van barates- i la consideració de salvador de la pàtria, tot i que aquesta, segurament, no li calia perquè ell mateix ja en devia estar convençut abans de fer-ho.

Pel que sabem, la raó adduïda és «pèrdua de confiança» el que vol dir que fins ara, aquesta confiança, la hi tenia, el govern espanyol. Com que aquest és un càrrec d’aquells que en diuen de confiança, i no es va haver de justificar perquè el nomenaven, s’entendria que no hagin d’explicar perquè el destitueixen, això és de calaix. O ho hauria de ser, perquè, com que aquest element de los Cobos, i tota la patuleia de feixistes que li riuen les gràcies, tenen una idea patrimonial de l’Estat, de la pàtria -la seva- i de tot, s’han sentit profundament agredits.

Per acabar-ho d’adobar, una jutgessa, conscient que avui dia el poder judicial és un electró lliure dins l’estat, tot i que es mou sempre en la mateixa direcció, ha amenaçat el ministre per aquesta destitució, i ara, pels mitjans que passen -o ho intenten- per progressistes, a Espanya, tot són sorpreses i ais i uis.

Potser ara és el moment de recordar aquell escrit, tan repetit però tan lúcid, de Martin Niemöller:

«Quan els nazis vingueren pels comunistes,
no vaig aixecar la veu.
Jo no era pas comunista,

Quan empresonaren els socialdemòcrates,
no vaig aixecar la veu.
Jo no era socialdemòcrata,

Quan vingueren pels sindicalistes,
no vaig aixecar la veu.
Jo no era pas sindicalista,

Quan vingueren rere els jueus,
no vaig protestar,
Jo no n'era, de jueu,

Quan vingueren per mi.
No quedava ningú, que pogués protestar.»

Doncs, això. Quan van anar pels sindicalistes, no van dir res. Quan van anar pels cantants i actors, no van dir res. Quan van anar pels que volien votar, no van dir res. Ara van per vosaltres, els muts -en el millor dels casos- o els còmplices o companys de viatge. Cria corbs...


Foto: l'element aquest, ara destituït, vomitant bilis i mentides a la farsa judicial de l'1-O. L'he posat cap per avall perquè em fa molt de fàstic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada